Tuesday, November 15, 2016

ZIARAH KE RANAU

Door of Mercy, St. Peter Claver, Ranau.

11.11.2016 - Ndak sangka sempat juga sy berziarah di St. Peter Claver, Ranau dengan family sy - parent & 2 of my siblings selepas missed family trip pada 29.10.2016 lepas. I'm not coming for mukjizat as what other peoples looking for. Fr. Nick bilang untuk menjejakkan kaki berziarah di sana sudah satu mukjizat untuk semua penziarah, what happen next itu semua kerja Tuhan dengan kita. 

Bagi saya dapat sampai di SPCR untuk bersama-sama meraikan The Extraordinary Jubilee Year of Mercy merupakan mukjizat besar bagi saya sebab sebelum ni berat hati bah mo pigi ziarah ni. Went passed through & touched the Door of Mercy was a great feeling ever i had in my life, tewas ego sy sebagai manusia biasa yg lemah.

Ada satu nikmat kerinduan yg kuat dan perasaaan yg cukup tenang bila mencelupkan kaki di air grotto untuk renewal of baptism. I just can't describe that superb feeling bila kaki sy berendam dlm air tu, mcm sy dipakaikan kasut yg cukup selesa, seriously, rasa mo nangis pun ada time tu. I just hope that my 'old life' & 'old me' with all my bad habits mati dlm tu kolam as i felt reborn when i walked out from the water. Ringan tu kaki melangkah ni.

Thanks Lord Jesus for the opportunity, i don't know if i can live for 25 years to wait the door reopen again. Here i am again, with my baptism name as given 29 yrs ago, Spencer, i'm reborn as a Catholic.

Terima kasih Bapa kerna menyentuh hatiku & megurapiku dengan kasih & rahmat Mu. Halleluyah...Praise The Lord Jesus!!

p/s: Sy ndada pics selfie sebab tujuan sy cuma satu, iaitu berziarah dan mo ubah tu hidup lama sy. Biarlah indada gambar selfie asal niat sy ikhlas & tercapai. :)

No comments:

Post a Comment